donderdag 16 mei 2013

Hoe het allemaal begon.

Een culinaire motorrondreis!

Als je een aantal hobby's samenveegt en van die combinatie probeert wat moois te maken, dan kan het alleen maar leuk worden. Ik ben gek op motorrijden, ik mag zeggen dat ik avontuurlijk ben en ik vind koken verschrikkelijk leuk, daarbij lees ik ook nog graag strips.
De grondslag voor de hele reis is gebaseerd op de strip "De ronde van Gallië" van Asterix en Obelix. 



Het leek me altijd leuk om deze reis een keer te maken en de afgelopen 10 jaar denk ik steeds: JA! ik ga het NU doen! en dan kwam er weer wat tussen. Nu lijkt het eindelijk zover te komen en is de voorbereiding in volle gang.

Al een tijdje geleden ben ik begonnen met het maken van routes. Want, zo heb ik geleerd, dat is leuk en verslavend en de voorpret is af en toe groter dan de daadwerkelijke pret.


Uiteraard, de route voor de vakantie is in grote lijnen snel gemaakt: trek een punt van A naar B en klaar... denk je. Maar zo gaat dat bij mij niet. Elke kilometer zal minutieus worden uitgestippeld... om in de praktijk volledig te worden vergeten :-)

Want wees eerlijk, zo zijn wij Nederlanders door de jaren heen toch "groot" geworden? "Daar is het doel en dat is ongeveer de richting. Hoe je het haalt is jouw zorg.
Zo zijn mannen als Willem Barentsz, Abel Tasman en noem ze allemaal maar op bekend geworden.
Zo vergaat het mij ook deze keer weer bij mijn voorbereidingen. Ik weet waar ik heen wil (dat heeft Goscinny voor mij opgeschreven), ik stippel de route uit en achteraf maar kijken of het de juiste is. Maar wel flexibel in je mogelijkheden zijn!


Om het niet al te moeilijk te maken, heb ik een paar wijzigingen aangebracht: ik ga echt niet IN elke grote stad naar een winkeltje zoeken om de waren te kopen (ik zie me daar al dwars door Parijs rijden...) en de route is enigszins aangepast aan mijn woonplaats. Het is een beetje van de gekke om eerst naar Bretagne te reizen en daar pas het verhaal te starten. Dan schiet je volgens mij je doel voorbij. Mijn doelen zijn: de Ronde van Gallië genieten, lekker motorrijden en lekker eten (maken) en ook nog ontspannen (het is per slot van rekening vakantie).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten