vrijdag 14 juni 2013

De laatste dagen voor de reis

Nog een paar dagen en ik ga. Inmiddels is er het één en ander veranderd aan de reis.

In eerste instantie lag het in de planning om via de westkant van Frankrijk naar het zuiden af te zakken en via de oostkant weer de terugreis te rijden.

In grote lijnen blijft dit ook zo, maar Lyon wordt niet op de terugreis bezocht, maar op de heenreis.
Waarom? Een aantal redenen: Zo doe ik de route van Asterix volledig vóór mijn "echte" vakantie en sluit ik het na een week af.
Een andere reden is, dat ik nu niet het toch wat saaie stuk van Parijs naar Bordeaux in één stuk ga rijden, maar ik doorkruis Frankrijk als het ware. Met als voordeel dat ik bijvoorbeeld door de walgelijk mooie Auvergne ga rijden.
Als laatste kan ik de terugreis mij helemaal opmaken voor een rit door voornamelijk berg- en heuvelachtig gebied (Alpen, Jura, Vogezen).
Zijn er dan geen nadelen? Nou niet eens echt grote nadelen. Als ik er dan één moet noemen: ik zit op de heenweg 1 dag langer op de motor... Naja, elluk voordeel hep z´n nadeel :-)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten