zondag 23 juni 2013

En zo ziet de rest van de week er ongeveer uit.

Na een heerlijke nachtrust met op de achtergrond (en zelfs meet mijn gedeeltelijke doofheid kon het horen) het ruisen van de zee, ben ik aan een welverdiend ontbijt begonnen. een kleine supermarkt zit op nog geen 500 meter afstand van mijn appartement en daar is al heel veel te krijgen.
Voor de specifiekere inkopen zal ik toch echt naar het dorpje zelf moeten waar een paar grote supermarkten zitten (Super-U, LeClerq, etc.)
Voor vandaag, en eigenlijk ook de rest van de week, is het aanbod van de lokale supermarkt ruim voldoende:











Het is tijd om écht vakantie te gaan vieren en lekker weinig tot helemaal niets te doen. De rest van de week zal er dan ook ongeveer zo uit gaan zien:










Helemaal niets doen? Ja natuurlijk wel. Ik moet nog met de spullen van Asterix en Obelix aan de gang, dus er zal juist in deze week het nodige aan eterij gemaakt gaan worden.

We beginnen daar vandaag al mee. Op een reis door Frankrijk deden Asterix en Obelix het, toen ook al, mondaine Nice (Nicae) aan en haalden daar op de markt een Salade Niçoise "om mee te nemen". Uiteraard wil ik het niet meenemen en evenmin wil ik een kanten klare maaltijd. Ik maak deze salade dus gewoon zelf. Hoe? Bekijk de video:

En met een heerlijke traditionele Franse salade als resultaat!
Wil je het zelf maken? Surf dan naar mijn blog over lekker eten. Houd de blog van deze week in de gaten, want er komt nog meer moois om (culinair) van te genieten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten