dinsdag 25 juni 2013

Weinig te melden, maar dan wel iets heel lekkers!

Zo´n dag dat je eigenlijk gewoon helemaal niets kunt doen, hoewel er best plannen waren om de omgeving met de motor te verkennen. Maar ik was een aantal jaren geleden al in de Provence (2004 in Castellane om precies te zijn) en ook nog met dezelfde motor. Ze had alleen een ander kleurtje.


Inmiddels zijn we 9 jaar en 90.000km verder!

Maar daar wilde ik het eigenlijk helemaal niet over hebben. Ik wilde het hebben over het meest uitgebreide recept wat ik in mijn vakantie ga maken. Een recept zo uitgebalanceerd, zo verfijnd, zo meesterlijk en toch... spreekt ook hier weer de eenvoud. Simpelheid in de keuken is een groot goed of, zoals de Engelsen zeggen: less is more.

Vandaag maak ik een... *tromgeroffel* ... Schuimsorbet Royal. Ja, daar slaan ineens een heleboel mensen dicht natuurlijk. Want welke waslijst aan ingrediënten heb je hier wel niet voor nodig. Nou heel simpel, sorbetijs en Champagne :-) Champagne was de drank die Asterix, na een incidentje met een Romein en een takelwagen, uit Dorocortorum (Reims) heeft meegenomen.
Doe een glas halfvol met Champagne, voeg 1 tot 2 bolletjes limoensorbetijs toe en roer tot je een schuimige maar toch stevige massa krijgt. KLAAR! LEKKER!


Het recept van dit zeer complexe recept kun je vinden op de site van www.CooksUnited.nl of klik direct op deze link van Schuimsorbet Royal

Geen opmerkingen:

Een reactie posten